Glädje trårar!

idag satt ja i skogen o nästan grät av ren lycka!
 
Vi börja med o rasta av lite o sedan att han skulle gå lös brevid mig i skogen! stor utmaning för olle som inte e van vid de, men han skötte sig endå väldigt bra :D
 
Vi går upp i skogen där vi brukar vara o träna, vi började med frisbee, o han va super duktig!
 
 
Sen vart de dummy apportering, jävlar vilken grym apportör<3 
han hade full fart ut o in! vi sket i avlämningarna idag o bara träjna farten då den va så bra vilke ja inte krongla med avlämningarna alls idag :)
 
 
Efter att han fick vila lite vart de freestyl träning, vi körde igenom vårat nr o han skötte sig väldigt bra!
fick göra om de en gång då han helt plötsligt tyckte han skulle gå mellan ;) men men GLÄDJEN va ju på topp så vad gör de? :D
sen att ja fick hjärnsläpp mitt i o bara står o tittar på olle o hoppades han skulle berätta för mig vad som va nästa grej ;) *de kmr ni se i filmen* 
sen tändes lampan o ja kom på ;P 
 
 
Efter träningen fotade ja, vart inte så mkt då bateriet va på döds bädden xD
men mitt under foto stunden skvallra olle på något, så ja belöna då ja trodde han skvallra på någon doft av något vilt, men helt plötsligt hör ja någon prata, så vänder ja mig om då en bit bort e de en hund o dess ägare!
BÄSTA OLLE!!!!! så ja belönade olle ännu mera o höll lite lätt i selen o belöanade både med massa röst o lite godis medan dem passerade :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva H

Stilig kille!
Har fått lära känna denna härliga ras lite när jag lånar en väninnas för rastning ibland. (Två tikar med en hel del framgångar i bl.a. utst ringar.)
Underbara jyckar om än lite "mycket" för mig på heltid. (Har amerikansk cocker istället, en hel del fart där också.)

Svar: tack :Dva roligt att du iaf kan få låna dem ibland, de e en otroligt härlig ras :)
har bara träffat en blandning av am cocker, men dem verkar vara en trevlig ras :)
Elin Albertsson

2013-12-19 @ 16:21:17
URL: http://fyrfotingar.blogspot.com
Postat av: Rebecca

Vad duktiga ni är!! :D

2013-12-19 @ 16:28:03
URL: http://rebeccatrolin.wordpress.com
Postat av: Terése

Vad duktiga ni är!... och en ser verkligen att Olle tycker det är himla skoj :D

Svar: tack :D va roligt att de inte bara ja som ser de :) *så man inte inbillar sig att han gillar de ;D*
Elin Albertsson

2013-12-19 @ 16:36:45
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: Elin och Billy

Kul med filmerna, och vika fina bilder =)

Svar: Tack så mkt! ^^
Elin Albertsson

2013-12-19 @ 17:01:34
URL: http://aktivaussie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0