Lämna mig inte, ja e inte redo o ta förväll....

Fan, fan, fan, fan.....
för ca 3månader sen fick vi beskedet om att farmor kanske bara lever i 6månader, de vill säga halva tiden har gått...
men då va ja inte så orolig hon va ju glad o relativt pigg, men idag fick ja veta något ja inte ville veta!
pappa hade pratat med dem på hemmet, o farmor e sängliggnades, hon ligger i sin säng nu största delen av dagen.. hon blir allt sämre o sämre, snart orkar inte korppen längre :((
 
Ja mins alltid när vi va små sa famror "jag kommer bli äldst av oss alla, då ja inte dricker eller håler på med tobak"
exakt, denna vackra människa har varit en ängel för oss alla!
- hon dricker inte (o under mina 20år har ja aldrig sätt henne dricka, så tror aldrig hon gjort de)
- aldrig använt tobak
- hon har ALLTID cyklat eller tagit bussen (beror på hur långt hon skulle)
 
Denna människa straffas genom att bli sjuk, en sjukdom som bryter ner henne mer o mer...
medan andra super o röker på o förstör för sig själva o miljön o alla runtomkring dem blir riktigt gammla!
va e de rättvist någonstans????
 
Jag älskar min farmor! endå om vi inte kom så bra överäns under min uppväxt alla gånger då ja va en "pojkflicka" o de tyckte väl inte hon direkt om, men ja mins många fina stunder vi haft tsm!<3
 
Ja mins när vi cyklade till hedlandet för o köpa nya skor till mig o lite godis o sedan cykla hem, bara får att unna oss EGEN TID!
Eller den gången vi cyklade o badade o vi ligger o solar o du skriker till då en and bet dig i tån o vi alla på badstranden skratta gott åt de.
Eller när ja va hos dig på sommarlovet o ja skulle snart åka hem o börja skolan igen fick ja ett jätte fint pennskrin ja va så stolt över!
Ja listan kan göras lång med alla fina minnen vi haft tsm! o vi kommer inte få uppleva några mer...
du e fast i en sjukdom du ALDRIG kmr bli frisk ifrån, du kmr dö, DÖ DÖ DÖ, du kmr lämna mig......
vi kmr aldrig mer ta en promenad, eller cykla, du kommer aldrig få se mig o olle träna o vara lyckliga, de e en önskan ja haft att du skulle få se när ja o olle tränar, när vi kör en riktigt agility bana, men de e försent...
du kommer aldrig få se de, du kommer aldrig få se mig sådär lycklig ja bara kan vara i min hundträning.
 
Farmor, att se dig börja gråta när vi kommer in för du blir så lycklig av o se oss, de glädjer mig!
ja lyser av o se dig! du e den bästa farmorn ja kunna fått<3 
Ja e rädd o mista dig, ja vet att snart kmr ja inte kunna åka o hälsa på, snart kmr ja inte kunna få ge dig en varm kram,
 
J A G Ä L S K A R D I G ! ! ! ! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica

Jag ville bara skicka dig en stor KRAM

Svar: <3
Elin Albertsson

2013-12-22 @ 13:41:28
URL: http://www.senapshund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0