Nackskador hos våra älskade vänner, är de värt de?

Jag har nästintill aldrig gillat STRYP halsband, o anledningen att de går fort o smidigt, halvstryp går minst lika fort o smidigt (då dem som INTE stryper hunden)
 
o ja har under senare tid faktiskt inte använt halsband så mkt på Olle, ja har de ibland på korta promenader (någon längre har de blivit), nu har ja en hund som inte drar, eller han kan dra ibland men säger man åt honom så slutar han (så egenltigen bör han inte ja halsband alls, men vi slarvar med de då han oftast går fint)
 
Men sen föredrar ja sele, vrf?
jo då halsband ger nackskador, o kan även ge andra skador! om hunden utsäts för ryck eller om hunden drar själv.
men som sagt olle drar ju nästan aldrig, men ja föredrar endå sele, endå om Olle ALDRIG skulle dra utan bara gå på o sköta sig (som han gör 99%)
Jag själv tycker har man en hund som drar - SELE
har man en hund som inte drar, ja du kan ha halsband, men hel stryp (Av alla dess slag) kommer ja ALDRIG att acceptera! finns fler saker i hund världen men hel stryp kommer ja aldrig acceptera!
 
 
En bra info o läsa HÄR
 
 
Vad tycker ni om HALSBAND? SELE? och vad för modeller? 
 

Kommentarer
Postat av: sanna och birk

jag hållar mig till sele men den har blivit förlite så nu använder vi halsband.. men du vet ju att vi e på väg att köpa en sele:)

2013-12-08 @ 10:23:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0