Om man vore lite rikare

Om man bara hade lite pengar så hade ja klickat hem lite till Olle<3




Kommentarer
Postat av: Emmaodd

SVAR: Tack :D

Ja, de är min lillkille på bilderna ;D Haha, inte så konstigt du fått en dålig bild av rasen. De svåraste att få ur chihuahuorna är oftast vakten. Men en hund blir ju allt som oftast vad man gör den till, sen så har ju alla sina speciella sidor :) Dem är väl antagligen sånna som inte bryr sig att den skäller, eller så har dem bara inte tillräckligt med kunskap. Midas får ju inte skälla etc men de är svårt att få ur honom. Något vi tränar på hela tiden är ju just vakten. De är alldeless för naturligt för honom, haha. Han skäller ju dock inte speciellt mycket men han vill väldigt gärna göra de. Men alla som träffar Midas älskar honom :D Han är en helt underbar liten skithund ;) Men alla hundar är ju inte för alla, så är de ju :) Man ska ju inte försöka få sig själv till att gilla en ras så pass mycket att man skulle vilja ha en. Finns ju en hel del raser som jag aldrig skulle kunna tänka mig även om jag inte har nått emot rasen egentligen. De som inte passar en passar inte :) Lite så jag känner med kinesen. Inget speciellt egentligen med dem som gör de. Jag skulle bara inte vilja ha en, haha :)

2013-10-20 @ 19:50:41
URL: http://emmaodd.webblogg.se
Postat av: Emmaodd

SVAR: Åh, stackars hund :( De är sånna människor som inte borde ha hund. Tyvärr finns de för många sånna människor, som inte förstår innebörden av att vara hundägare. Kan säga att min pappa och hans fru är sånna :/ Dem har kinesen och en amstaff/boxer mix. Dem får gå på tomten och väldigt sällan gå promenader, och då är de inga långa promenader. Dem får dock vara lösa om dem är på promenad så de är ju en liten fördel, men jag tycker inte alls om deras syn på hundhållning. De är synd om dem! När jag bodde där fick am/boxern följa med mig till jobbet. Jobbar på hunddagis, så de va nog den bästa tiden i hennes liv! För övrigt är hon ju sjukt miljöosäker, så pappa och hans fru klarar ju egentligen inte ens att ta henne på någon promenad -.- Med mig funkar de alltid bra dock, eftersom att jag jobbar med henne på ett tryggt och tydligt sätt :) Men, som sagt, sjukt synd! Dem borde egentligen inte ha hund. När jag sa till pappas fru att dem behöver vara ute och röra sig iallafall 2 timmar per dag (behöver ju inte ens vara i sträck) så svarade hon att "ingen som inte jobbar på hunddagis har tid att vara ute med sin hund så länge per dag". Alltså, du hör ju själv att de låter helt sjukt. De är liksom de minsta man borde hinna med om man har hund. Typ 3 korta promenader blir ju 2 timmar per dag :/

2013-10-20 @ 20:37:40
URL: http://emmaodd.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0