"pappa kommer"

Trött på oansvariga hundägare.........
ja e ute o går med olle o viker av vägen för att köra lite DP då kmr en med sin hund lös (de har ja inga problem med om hunden kan lyssna!!!) så han fick gå o hämta sin hund o bära den förbi, ja jobba med olle o fick honom o göra övningen endå :)
 
sen går vi vidare o då ser ja bara hunden, men yes ägaren e typ 50-70m bort o så vänder han sig om men kom då, kom, kom då, hunden lyssna naaada! o så fick den syn på mig o olle, ja tar olle lite bakom mig, olle e lugn o ja satte upp fingret mot hunden o då vek den av, ja kunde passera, men när ja då passerat ägare (som fortsatte gå)
har hunden inte kommit till honom än.....
 
Sen möter vi en JRT. aldrig sätt en sån tjock jrt :( den va 2.5 "normal" jrt på bredden :(
stackars hund.... o ägaren låter den gå mot olle i sträkt koppel när vi passera (:o wtf) olle tyckte de va extremt jobbigt, men efter ett tag fick ja kontroll o kunde lugna olle, o när han lugnat ner sig kunde vi gå vidare.
 
Väl hemma tog vi de lugnt ja åt lite, sedan gick vi ut o körde dragträning, gick bättre än förra gången så de e ju bra, han va extremt trött efter träningen, så vi gick in efter han fick busa av sig lite :)
klippte klor o låg o myste, envis som han e skulle han hålla sig vaken o man bara såg ur trött han va xD
 
sen ringde Nicklas, olle vart super glad när han hörde Nicklas röst i telefonen, så han lär väl bli överlycklig om typ 30min när han kommer ^^
så ska han vara här till på onsdag, så fullt upp hela veckan :P bara att ja lär inte ha något o göra under dagarna då nicklas jobbar, men men, imorgon kväll e de iaf rally träning :)
 
Hoppas även mina paket kmr inan onsdag! :D 1 har kommit som mamma ska hämta efter jobbet :)

Kommentarer
Postat av: Jannie

Det blir ju tyvärr jobbigt när folk inte har koll på sina hundar ja, eftersom att det ju är ganska irrelevant om de är snälla eller inte... alla hundar gillar ju inte att andra jyckar springer rakt upp till dem. Jag har själv världens gladaste hundälskande hund, men jag är ändå försiktig med att ha henne lös bland folk och annat, för alla andra hundar kanske inte vill ha hennes glada uppenbarelse över sig liksom, haha. Trist att inte alla hundägare är ansvarstagande på det sättet.

2013-10-28 @ 17:48:59
URL: http://hipstermutt.blo.gg/
Postat av: Emmaodd

De är galet tröttsamt med hundägare som inte har koll på sina hundar, eller för den delen kan rå om hundens hälsa på bästa sätt! Man möter hundägare med dålig koll allt för ofta :/

2013-10-29 @ 20:15:47
URL: http://emmaodd.webblogg.se
Postat av: Emmaodd

SVAR: Haha, ellerhur! Lite för smart kanske xD

Nä, men de finns ingen ursäkt till att släppa fram sin hund till en annan utan att först fråga om de är okej. Kan man dessutom inte styra sin hund när den är lös ska man ha bättre koll eller inte ha den lös. Möter ofta folk som vill att hundarna ska hälsa, men jag säger 99% av gångerna nej. Och alltid får man frågan "varför inte?". Varför ska dem hälsa? Helt onödigt ;) Jag tycker de går att jämföra med oss människor. Vi säger ju inte hej till varenda person vi går förbi haha.

2013-10-29 @ 20:26:30
URL: http://emmaodd.webblogg.se
Postat av: EH PHOTOGRAPHY

Jag har inte heller några problem med lösa hundar, om hundägaren har kontroll över situationen. Jag själv kopplar alltid min hund vid möte, av respekt till de vi möter. Det är tråkigt när det uppstår såna situationer. Men denna gången gick det ju bra som tur var :)

Svar: Exakt! ja kunde ha min lös förut o då kopplade ja alltid när vi mötte folk i respekt :)o troligen kmr han kunna vara lös snart igen, o då kmr ja göra samma sak! :)
jo exakt, denna gång gick de bra! :) *tur de*
Elin Albertsson

2013-10-30 @ 11:53:01
URL: http://nagontingstorre.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0