vad har vi gjort?

Idag undrar ja, vad har min familj gjort? vrf straffas vi så hårt?
de gör så ont i mig....
 
Allt börja innan ja ens fanns, då dog morfar när min äldsta bror va liten i en biverkning av en hjärtinfarken (han överlevde 3st hjärtinfarker)
så han han ja aldrig träffa tyvärr....
 
Sen när ja gick på mellan/högstadiet så kom ja hem en dag o fråga va mamma va, då fick ja svaret att hon hälsar på mormor på sjukhuset, då undrar ja såkalart vad som hade hänt.
Då hade min mormor fått livmoderhalscanser, CANSER = DÖD för mig (iaf då, idag vet ja att många endå överlever) 
men mormor hade genomgått en opperation, o dem kunde rädda hennes liv utan någora större problem!
så idag är hon frisk! men ja tänker ibland tillbaka på min fina mormor, tänk om de hade varit värre? 
nu e ja glad att de såkalrt inte var så<3
 
 
 
Några år senare, jag minns inte exakt men 2009/2010 om jag mins rätt? fick min farmor diagnosen alzheimers, de e en sjukdom de inte finns botemedel mot, du kan inte äta någon medicin o bli bra, du kan inte oppereras så du blir bra! du kmr DÖ i denna sjukdom...
Min farmor åt såklart bromsmediciner, o bodde hemma, men tillslut klara honom inte av o bo hemma så hon fick flytta till björntorp, ett åldromshem, de e super bra där! gammlingarna o personalen e super trevliga :)
Sen idag äter hon ingen medicin, för den slutade fungera så de va bara onödigt o äta...
 
Idag så mår farmor bara sämre o sämre, hon svimmar någon gång då o då (typ vannan månad)
o ibörjan återhämtade hon sig på någon timma, nu kan de ta upp till 2dagar innan hon återhämtat sig....
 
Men de ja e gladast över e att hon MINS oss!!!!! glädjen i farmor när vi kommer, som ett barn på julafton, hon lysser upp! hörde tillomed personalen idag oooh nu blir hon glad när vi kom in, alla barnbarn o pappa :D
o såklart barnbarnbarnet olle :D 
Hon va riktigt pigg idag o va med, hon va så glad över o se oss!
 
Men ingen vet, men troligen e de bara ett halvår, 6 jävla månader kvar, innan hennes underbara kropp säger adjö, o inte orkar mer...
Min farmor, hon som funnits där för mig hela uppväxten, hon som varit världens bästa farmor!
ja älskar henne oerhört mkt! o e orolig att dem ringer en dag o säger att hon inte vakna upp ur svimningen o e på andra sidan....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0