Dag 2 – Presentera min hund

Hörde att morsan skulle skriva om mig, de kan ja väl göra själv?
 
tja Olle heter ja, eller i mina papper står de Leringens hacke, men de e ingen som kallar mig de, så Olle e namnet :D fast mamma brukar kalla mig hacke hakspet i bland ;) sen har ja många andra smeknamn, men kärt barn har många namn eller hur ni två beningar nu säger?
 
Men vem är jag?
Jag är en grabb som föddes 3juli 2011 på en kennel som heter Leringens kennel i Tidaholm, där bodde jag med min tollarmamma Doris och mina syskon, tills jag var 8v då flyttade jag till en barnfamilj i skövde, där bodde jag fram tills jag var 6månader och fick flytta tillbaka till uppfödaren, och där bode jag 1 månad, efter den månaden sa uppfödaren "aldrig mer två unghundar samtidigt", för hon hade en tik som va lika gamal som mig o vi rev typ stället ;)
Men när jag var 7månader och 1 dag om man ska vara exakt flyttade ja hem till min nuvrande familj :D
mamma har lovat mig att ja aldrig mer ska få flytta, utan de e här ja ska få stanna!
 
  
 
Annars e ja en tuff grabb :D, okej sanningen ska fram, ja e rätt feg av mig, värden e läskig o dann, men mamma säger att ja har blivit super duktig o inte alls lika osäker längre som jag var :) dem där läskiga bilarna va vist inte så läskiga som dem sågut ;)
 
 
Alla som möter mig faller rätt fort för min charm, men ja e väldigt envis av mig o vill gärna köra mitt eget som inte min mamma alltid varit så glad över.... (mamma får ofta höra "hur orkar du")
men vi har vuxit ihpp som ett team som hon brukar säga :D *ja tror de e posetivt för hon pussa mig när hon sa de*
 
Bollar e en stor favorit, bollar e mitt liv, gärna dem som piper, men utan pip funkar oxå, min absolut favorit boll är min röda kong boll, den kan ja dö för :D
den brukar mamma ha i träningen, så ja får inte ha den varje dag :o *elakt*
 
 
På sommaren trivs ja bäst i vattnet, ja badar gärna hela dagarna om ja skulle få, ja älskar o apportera min leksak i vattnet, o där kan ja simma hur länge som helst :)
Men lite pinsamt då ja e en retriever dem ska ju bada o kunna simma, ja hatade vatten fram tills jag var 10månader då lärde min halvbror mig att vatten e riktigt kul! sen dess har jag älskat o bada, men ja lärde mig inte riktigt simma fören våren/sommaren 2013, men ers ja plaskade o höll mig ovanför ytan innan de så vem bryr sig ;) nu simmar ja bara, men mamma har flytväst på mig när vi kör riktig simträning, men ja störs inte av de :D
 
 
och på vintern älskar ja o busa i snön, de e super kul, vi brukar gå där de e djup snö o ja får springa lös o busa, de e grejer de :D men denna vinter har varit rätt tråkig, de e så blött o lerigt, tänk på att de inte e lätt o vara såhääär snygg, då funkar inte lera!
Så ja bjuder på några bilder från förra vintern som va så mkt roligare :D
 
    
 
Annars älskar ja o busa med andra hundar, de e super kul o träffa nya kompisar som man kan busa med :D
Här är jag och två av mina absoluta bästisar Milo och Douglas :D

Kommentarer
Postat av: lisa

SV: eller hur! :) Älskar att arbeta med shejping med Zorro, man verkligen ser hur tankarna rör sig o hur han försöker klura ut vad det är han ska göra. Så kul! :D

Vad är det för någon leksak du har till Olle då? :)

2014-02-07 @ 15:05:28
URL: http://www.redcanine.weebly.com/blogg.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0