dagen

ja sov länge idag, då ja somnade 4, låg o vred mig i sängen utan o kunna somna....
när ja gick upp kolla ja ut REGN, okej vi skiter i klubben idag (tanekn va agility, o vill inte ha onödiga skador)
så ja åt o såg klart (började se den igår natt)
DISNEY FLYGPLAN
den va helt ok, gillar man BILAR så gillar man flygplan, typ samma sak fast med flygplan ;)
 
Sen va de dags o gå ut i äckelvädret, höstjacka, regnbyxor o gummistövlar (japp de man brukar ha i FEBRUARI, eller?), min magkänsla sa LÅNGLINAN PÅ! o tacka magskänslan idag, för han vill ut på åkern o öronen helt av, tack min andra magskänsla som bad mig hålla i linan (brukar ha den släppandes annars)
så han försökte dra ut 2gånger typ, sen lyssnade han inte alla gånger, så vart mkt kort gående ibörjan (han ska gå kort vid min sida)
sen börjar han lyssna bättre o bättre, men håller endå i linan, sen ser ja en hundägare framöfr oss, olle skvallrar bra!!! :D :D :D (tog några extra steg men stod kvar o försökte inte dra till dem (Y) )
dem går framför oss o dem har även en boll dem kastar iväg ibland, så super bra träning för olle ;)
 
sen vid strandbadet vänder vi o dem fortsatte, olle blir G A L E N, hoppar över diket o mot åkern, ja halvt flyger halvt efter xD sen kallar ja in honom han går normalt o gör samma sak igen, gjorde så tre gånger innan han fatta att rakt fram ska vi, o efter de så släppte ja linan o han lyssnade riktigt bra :D
tills vi kom till ett ställe o ja ber honom hoppa upp på en sten de gör han, sen ska han göra de igen o då flög han över o sen ville han inte lyssna alls, min älskade trotsunge, tur du e söt<3
så han fick gå kort med mig en bit, sen fick han gå vid min sida förbi husen o så möter vi lite folk som han skvallra bra på! sen gick han vid min sida förbi dem, så möter vi min granne så prata vi lite olle e påväg fram men med ett nej stannar han, sen fick han fri kommandot o gå o hälsa :D (de måste ja bli duktigare på han får inte hälsa utan ett "varsågod")
 
Sen väl hema nörda ja film:
Turbo
Nja ingen film för mig, ja gilla den inte!
 
Taran och den magiska kiteln
har du barn? SE DEN MED DEM! eller se den själv :D ja älska den som barn o den va bra fortfarande ;)
 
Pelle svans lös och den stora skattjakten
ingen WOW film, går o se :) 
 
sen på kvälls promenaden va han först lite stressig de de va ett billarm som gått, men efter ett tag lugna han ner sig o gick bra, sen fick han gå lös (kopplet släppandes) o lyssnade bra, kom in spontant, men han gick VÄLDIGT SAKTA(!!) så sluta med att ja tog kopplet o gick i vår vanliga takt o då gick han på oxå, så vet inte vrf han gick så sakta :P men duktig under promenaden va han iaf<3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0