1års uppdatering

Olle kom till mig när han va 7månader, han va i könsmognaden, en väldigt jobbig könsmognad, väldigt hanig, skvätte o stressade upp sig om en löptik hade varit på plats.
Vi gick en kurs när han hade passerat 1år o de va en löptik med, vi fick inget gjort han drog gång på gång efter denna tik....
så ja kunde inte ha honom lös på en AGILITY kurs... så vart inte mkt gjort på denna kurs :((
ja grät många gånger då ja inte ens kunde träna om en löptik hade VARIT på plats, o tiken behövde inte vara i höglöpet, under hela löpet va han jobbig...
 
Ja hade planer på kastrering, men sköt upp de, hade inte pengar, o sen visste ja inte vad ja skulle göra, ja frågade runt mkt o velade hit o ditt, men den 16jan åkte ja o lämnade min älskling hos vet. för kastrering, kunde inte sova på hela natten, va så nervös <3 
 
Här har han precis kommit hem från vet. en mkt ledsen pojk<3
 
Idag kan han leka med en löptik, han e lite på men inte allt för mkt, han kan träna med löptik, han kan vara på plan där en löptik varit, idag går han o jobba med! de gick inte innan, så ja e oerhört glad över mitt val att kastrera Olle :)
Jag ångrar mig inte en sekund över mitt val att kastrera honom, för hans egen skull inte bara min, att stressa så med dregglar sönder o mår riktigt dåligt, ja led bara med honom, så ja e så glad över mitt val så han kunde slippa sin stress<3
 
Att kastrera sin hund är inte säkert att de hjälper, men ja valde o ta chansen att kastrera olle (då han endå inte skulle gå i avel pga sin osäkerhet), så kännde ja att ja inte kunde förlora något :)
Här busar olle med en löptik bara ca 2-3månader efter kastreringen! 

Kommentarer
Postat av: Terése

Jag kastrerade min löptikstok när han var lite mer än 3år gammal. Hade kommit så långt när det kom till tikar som inte höglöpte, men så fick jag bara nog en dag. Han blev helt blockerad i två timmar då han stötte på en tik i höglöp, och efter det så var vi tillbaka på ruta ett igen. Vägde för - och nackdelarna emot varandra och bestämde att det skulle bli en kastration ändå. Inget lätt beslut, och jag antar att det inte var ett lätt beslut för dig heller. Jag är dock glad över att han är samma glada pigga hund som innan, och Olle verkar ju vara detsamma :)

Svar: Jo exakt, drf ja drog ut lite på de (typ ett halvår) då ja va osäker på om de va rätt val, han kan ju bli bättre då han va så ung, men samtidigt så skulle ja då inte kunna jobba med honom förutom hemma på tomten (om ingen löptik dvs varit inärheten)men ja e oxå glad att olle e exakt samma hund som innan kastreringen :D
Elin Albertsson

2014-01-16 @ 22:20:50
URL: http://bouvierbaby.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0