:D

Olle har haft väldigt fin gripande om apporten, men senaste tiden har han tappat då o nosar sen tar han den typ med framtänderna o öppnar munnen mkt långsamt.
Så ikväll tänkte ja nä nu ska vi ta tag i detta, la den på golvet han tar den klick, o så gjorde vi så några gånger o han fatta poengen fort, sen satte ja honom i fotposetion o gjorde 1ans apport o de gick skit fint, nu e hans snabba fina gripande tillbaka :D
sedan träna vi lite på 2ans apport o att han ska lämna ifrån sig den vid min sida, han sätter sig snett men rättar sig själv väldigt fort o sätter sig rätt :) 
så duktig kille ja har<3
 
Imorgon får ja se om vi kanske går ut o tränar apportering, både 1an o 2ans :)
 

Kommentarer
Postat av: Andrea

SV: Ojdå nu gjorde du de inte lätt för mig ;) jag tror eg det är en fråga men så många svar, för många att rada upp här. Jag har gått mina lektioner snarare än kurser för Eva och Carina och dom jobbar med som egentligen väldigt simpla begrepp, belöningskriterier och system enligt kontaktkontraktet... Jag har (hittils) sällan behövt kalla in Kendo för han håller alltid kontakten, skvallrar ev på vissa saker (ofta en ensam joggare i skymning) eller hundar på avstånd. Men jag har haft honom sen valpåldern - dock har det krävt mkt arbete men i den situationen jag befann mig i med Kendo som valp "va de krav" att han aldrig skulle behövas tjatas på el kalla in (gick på kryckor 4mån). Dock kör jag lite så med goldenvalpen nu, belöna alla spontana inviter, kontakter... De bästa tipset ja kan ge dej är att gå privat hos nån av dom, läs igenom indianövbingarna etc i kontaktkontraktet - allt har liksom ett samband, de är ju så självbelönande när han "får" sticka eller skita i dig. Lär om - du fick ju han som en äldre hund. Lär honom att lystra framför allt! Där har du grunden före inkallning enligt mig. Innan du lär han att lystra så belöna som sagt alla spontana inviter med klickern el utan. Belöna jackpottar av alla dess slag och lek mycket! Lek lek lek!

2014-01-17 @ 23:52:19
URL: http://joypaws.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0