För att få tillit måste du ge tillit!

Ja lever mitt liv tsm med olle, en osäker kille som växer med tiden men sagta.
För ett tagsen började han vissa osäkerhet vid ben, o han gjorde redan den när han kom men då röt ja till (japp ja röt åt en hund som redan va osäker vid min närvaro...) men han slutade han morrade aldrig mer efter de!
sen så började han för 1årsen igen, då gjorde ja samma sak men de funkade inte (då va ju dem tipsen man fick att säga åt hunden o ta benet)
 
sen började han ytligare igen för ett tag sen, ja innan jul någon gång, o ja börjar tänka till, vafan håller ja på med säga åt en hund som redan e osäker vid min närvaro de e så fel fel fel!
utan ja satte mig vid honom o morra honom tog ja ett steg bakåt, ja höll på med annt o tittade åt ett annat håll, sen med tiden flyttade ja närmre, tillslut kollade ja på honom när han åt, o ibland dök de ju bara upp en godis lite här o var när matte va nära ;)
 
Sen idag så får han sitt revben mumsigt o då ska man ligga på en filt, men min sällskapsjuka lille vän vill ju vara där alla andra e, så han tog med sig benet o la de på mattan o såg nöjd ut, så ja tar benet, o olle tillåter de o följer glatt med mig, då ja hämtade hans filt o la den där vi va, o sen fick han tillbaka sitt ben :)
ja vissa tillit till olle genom att vissa att ja inte tänker ta dina ben, o han vissar tillit genom att låta mig ta benet i denna situation då han får endå tillbaka de eller så får han något annat gott :D
 
Ja glädjs så himla mkt för varje lite framsteg ja o olle tar<3
så till alla er som ger tips om o säga åt en hund som morrar (oftast handlar de om osäkerhet att den vet att den ska bli av med de goda), bygg upp en tillit ist, de löser de mesta :D
*synd att man inte va så smart från början, men bättre sent än aldrig som de heter*
 
 

Kommentarer
Postat av: lisa

Hm, jag förstår inte riktigt. Hur menar du att han blev osäker vid ben? Vaktade han när du gick förbi eller bara när du tog hans ben ?

2014-01-20 @ 10:01:21
URL: http://www.redcanine.weebly.com
Postat av: Ronjjah

Alltså du är så otroligt himla duktig! :D

Svar: Tack så mkt, värmer o höra :D !
Elin Albertsson

2014-01-22 @ 00:47:57
URL: http://Ronjjahs.weebly.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0