Mitt tips!

Klo klippning
 
Olle o ja har jobbat mkt på att klippa klor då han tycker de e extremt jobbigt, vi har testat olika posetioner o inget har funkat, vi har testat allt känndes de som tills ja insåg, att olle e ju osäker vid kloklippning, han behöver stöd o närhet, han älskar o ligga i mitt knä, så ja la han på rygg i mitt knä o där e han lugn, ja klippte en klo sen en godis, en klo en godis osv, men då olle tycker att de e lite jobbigt såspänner han sig så går inte o klippa baktassarna på de sättet, men då la ja honom på rygg med rumpan mot mig så ja lätt kunde klippa baktassarna o gjorde på samma sätt, klipp en klo en godis osv, på detta sätt kan ja nu klippa en tass o ge honom en godis i slutet.
 
Alla hundar e olika, men detta funka på olle, förur tog en klo 30min, nu klipper ja 4a tassar på några minuter, tar lite längre tid då ja myser med honom emellan oxå för han ska känna sig extra trygg :)
Sen filar o smörjer ja oxå hans tassar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0