Vår sprutrutin!

Nu har Olle gått på sprutor i 9månader nu i juni, och vi hittade fort våran rutin, vi började med att ta fram o fixa allt sen fick mamma sitta med en godis som han höll på med så tog ja den.
 
Men sen hittade vi en rutin som funkar riktigt bra för oss, Olle är med i köket medan jag tar fram vaccinet, värmer de lite i handen så de inte e kylskåpskalt, sedan fyller ja sprutan med vaccinet, lägger något extra gott på golvet en bit framför Olle o säger nej (oftast blir det ett kex) och han har då fokuset på kexet o sitter blixtstilla tills jag tagit sprutan o sagt varsågod :)
 
Denna rutin kör vi nu varje gång o gjort sen många månader tillbaka och det tycker ja funkar super bra för oss :)
o Olle må vara värdens snällaste o ta spruta på, han säger inget, o klagar aldrig o e lika glad varje gång<3
Men vi hoppas båda två att slippa detta en vacker dag....
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad skönt att ni hittat ert sätt! Jag ber Nicci spela död och lägger en godis framför nosen för att klippa klorna, enda sättet som funkar ;)

Svar: Ja känns riktigt skönt :Dnär vi klipper klor så ligger han på rygg i mitt knä, de sätt som funkat bäst för oss, men gud va vi kämpade med klorna innan vi hittade vårt sätt, va svettig o klippa hans klor ibörjan... nu går de lätt o smidigt :)
Elin Albertsson

2014-06-19 @ 22:41:22
URL: http://monstertassar.weeby.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0