L Y D N A D

Idag blev de lydnads träning!
 
Linförighet: Han tappar fokuset i vissa svängar, men annars jobbar han på bra, när man finns som stöd o uppmuntrar honom (som man får göra i rallyn) går de mkt bättre ^^
 
Ställande under gång: De ville han inte riktigt idag, han gjorde ett ok ställande, dem andra ville han följa med mig ;)
 
Inkallning: Rätt bra fart, saktar in lite för tidigt, o sämsta ingången :D *men ja e nöjd endå* *film*
 
Läggande under gång: *där satt den* vart ett finnt läggande :D *film*
 
Palttsen: Ja stod 4m ifrån ca o lekta med hans boll som störning han låg kvar :D *film*
 
Vi tränade inte apportering eller hinder idag, då ja av ren slöhet inte orkade hämta verken apporten eller hindret ;)
men ja e väldigt nöjd över olle, han va hos MIG, ja la honom vid sidan när grannarna kom hem, tränade skvaller på dem medan ja väntade att dem skulle gå in ;) mitt i en inkallning så ser ja att olle börjar markera något, o ja hör steg vänder mig om o ser 3 gående, så ja ber olle stanna sen går vi tsm till sidan där han får ligga brevid mig tills dem e ur synhåll! 
o enda gången olle hade koppel va i linförigheten :D så stolt, vilka framsteg<3
nu vågar ja ha dig lös i träningen igen :D nu ska vi bara träna så du kan vara lös bland andra hundar i träningen oxå utan att behöva hälsa! *så nu e de STRIKT hälsnings förbud*
 
Vi tränade även på att inte sticka när man får leksaken, han gjorde de ibörjan sen träna vi bort de o nu e de där igen.... så klicker o korv, o bollen!
 
Olle busar 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0