TACK FINA NI!

Jag är som vem som helst, en människa, fast som borde gå på 4a ben ist för 2 ;)
men de som skiljer mig från vissa andra är att ja inte bara brinner för mitt intresse utan de är mitt liv!
HUND är mitt liv, HUND TRÄNING är mitt liv!
ett liv utan hund är inge liv ja vill leva, gjort de i 18år nu räcker de ;) 
 
"Jag lovar o hålla din tass igenom hela livet o alltid finnas där för dig"
 
Jag tog ju över Olle, ett litet vrak som tyckte allt i denna värd va läskigt!
jag som ALDRIG jobbat med en sån hund tidigare gjorde 100000 olika fel, men vem ska man klandra man kan ju inte vara bäst på allt :) men lyckades de gjorde ja ju! idag e han tryggare, men han e en osäker individ de får man inte glömma, men idag kryper han inte ur skinnet när en bil kommer, utan traskar på o bryr sig inte :D !
 
o ja som bara jobbat med hundar som faktiskt lyssnar på mig ;) va olle en stor utmaning!
ja vet inte hur många gånger ja gråtit o velat ge upp! men envisheten o kärleken till olle va för stor vi skulle lyckas!
men under tiden fick vi många komentarer, många blickar, ja aldrig kände ja mig välkomen, ja har filmat mkt igenom vår tid, ja vet inte hur mkt ja klippt bort o bara vissat bra sidor (fast de gör ja ju än idag men men) för att vända på de hela o vissa hur duktig han är o inte bara få elaka komentarer om oss, för dem sänkte oss, ända ner i botten, ja ville inte vissa mig när vi träna, vi tränade mkt hemma eller mitt på dagarna på klubben när vi var ENSAMA!
ja ville inte att folk skulle kunna ge oss blivken eller kunna prata bakomryggen på oss...
 
Men efter mkt slit o mera slit är vår måtto idag "det kan inte gå mer än fel" kom igen vi alla gör fel, o alla våra hundar har mindre eller större brister, men vi alla älskar våra små<3
idag kan de går fel men ja har endå ett leende på läpparna, "gör om, gör rätt".
 
Förut drömmde ja om att få tävla o vissa alla som sätt ner på oss att vi lyckades, att vi plocka pinne efter pinne för att vissa dem att olle oxå kan!
idag har ja börja tävla smått, o nej ja tävlar inte för att som sätt ner på oss, utan ja tävlar för mig o olle!
 
"Du och jag mor värden"
 
Idag kan ja även få kommentarer om hur duktiga vi är, fortsätt så ni kommer gå långt, ni är våra förebilder, o liknande, dem värmer så jävla mkt i mig! ja älskar er alla :D tusen tack för era fina ord :* <3
 

Kommentarer
Postat av: Zuzanna

Åh så fint skrivet :) Det liknar min och Teddys historia lite :D

Svar: tack :D !!
Elin Albertsson

2014-06-09 @ 10:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0