Framstegen får än o orka kämpa

Ja e så stolt över min älskade Olle, att kunna ha honom lös bland andra hundar utan att han stack för 1årsen va ju omöjligt.... 
De e fortfarande ett svårt moment för min grabb, men vi har kommit långt!
 
ex när olle lekte med Zacko, kunde ja få hans uppmärksamhet o även få honom o komma (inte direkt men han kom efter ett tag iaf, va omöjligt förut! lekte han så kunde ja gå o åt andra hållet han märkte de knappt)
 
sen när mikaela o zacko tränar en bitt bort sätter ja olle o ska göra en inkallning han reser sig innan ja hann kalla in honom o sedan va påväg mot dem o ja väljer att chansa o kalla in honom han vänder o kommer!
 
o även att få honom att köra fritt följ förbi dem utan större ofukus, de kunde ja dröma om för några månadersen bara, men idag går de!
 
för många där ute e sånthär självklart, men inte för oss! vi har jobbat så svätten runit, tårarna sprutat för att komma ditt vi är idag! o ja e stolt över oss! ja e så stolt att vi inte gav upp, utan vi valde o kämpa, vi gömde oss inte utan vi utmanade svårigheten för att vi skulle lyckas.
 
Vill ni sancka skit om mig o olle? ja men gör fan de då, vem hjälper de? om de hjälper er så gör de då, tycker ni ja gör fel? jaha tyck de då, ja tränar på mitt sätt o de e de som passar mig o olle, ja har testat olika sätt o detta e de som funkat för oss, de e detta sätt som fört oss närmre varandra, o de e väl de som e hvudsaken? att förare o hund e tajta o inte att "mitt sätt e rätt o ditt e fel"
 
Träna hund, de finns lika många olika sätt som de finns förare, man hittar ett som passar än själv, sålänge man inte plågar hunen så ser ja absolut inge fel i att man tränar olika! för oavsett vad jag eller du tycker så kmr alla köra olika metoder, o vissa kör tyvärr metoder ja tycker inte ens borde finnas inom djur världen överhuvudtaget, för att skrämma in momenten stärker inte banden mellan hund o förare! o de e väl de man vill? vara ett tajt team tsm, du o hunden mot världen? de e väl så man vill ha de? inte du o en rädd hund mot världen? 
 
Rally träning från i sommras 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0