När man vill skrika av glädje

Jag Nicklas o Olle tog en promenad på ca 1h, skönt fint väder :)
Olle e "lös" (enbart kopplet släppandes) han går ut på åker o hamna i sin egna värld, ja o Nicklas fortsätter, ja börja tröttna på Olle som inte kommer...
Ja går mot honom o han börja gå mot mig, klappa om honom o tar kopplet o han får gå kort en bit, sen så när han skulle få gå "lös" igen så e de en människa framför o 3-4st + en hund vid sidan (4m från gång vägen), ja släpper kopplet o kommenderar SIDA o Olle gick vid min sida hela tiden :D sen fick han fri kommando, då titta han på dem för o sedan strosa framåt :D han sket i dem + hon som gick framför oss :)
Sen börja dem gå samma väg som oss (vi stanna o fotade lite *bilder kmr*) så när dem kom rätt nära så tappa Olle lite fokus o titta bakåt men han lyssna på mitt framåt :D o vid slutet av gång vägen sa ja stanna o han lyssna super bra :D
Hoppas de fortsätter såhär bra nu<3 för då kan han snart vara helt lös igen :')






Lite nytt till mig :)

Kommentarer
Postat av: Julia

Sv: Tack så myckt och Olle har ju också varit duktig! :D

Svar: Tack :)
Elin Albertsson

2013-11-13 @ 22:02:27
URL: http://aktivatassar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0