S T O L T ! ! ! ! !

Idag börja vi lina träningen, denna träning går ut på att han ska vara i lina o när han kan vara lös på 10m klipper ja av 1-2m osv tillslut kmr de vara en stumt i halsbandet o då kan han vara helt lös!
så idag klippte ja av ca 2m, så linan va allso ca 8m.
 
Promenaden börja med att vi mötte en familj o alla 3 barna cyklade, olle tycker de e lite otäkt med barn som cyklar, så han fick sitta brevid mig medan dem cykla förbi, lugnt o fint satt han dä! duktig pojk<3
sedan gav ja honom sitt fri komando, de va 2 längre fram som gick men dem sket olle i :D han lyssnade riktigt bra<3
sen gick vi ut på åkern, valde o gå över diket ist för att slippa stressa upp olle tänkte ja :) 
o han följde med glatt o va super lycklig! :D
han lyssna halvbra, vissa stunder lyssna han skit bra andra va "kommer snart" men då fick han som sagt bara en klapp o vi gick vidare, o han hajade rätt fort att man inte känna på att komma snart, utan de ska vara nu ^^
 
sen påvägen hem så e de två hundar längre fram men ja tänkte ja ger olle en chans, klarar han inte de får han gå kopplad, men han lyssna bra, han lukta mkt efter dem men han försökte inte ens sticka! 1-0 till olle :D
sen kom de en som va ute o gick, o en som va ute med sin hund dem skvallra olle bra på, vi gick kort förbi dem, sedan fick han sitt fri kommando o kolla bak på hunden för o sedan traksa på framåt :D
*ingen kan förstå vilken glädje de va i mig*
 
sen gick olle max 1m framför mig, men oftast vid min sida resten av promenaden, de e helt otroligt att han valde o göra de själv<3 då fick han lite belöning :))
ja e oerhört stolt över min räv! nu e vi tillbaka på banan igen<3 :D
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0