tårar o ångest, ge mig glädje nu

Största delen av 2013 bestod av tårar o ångest, ångesten över om ja va tvungen o ta bort olle eller inte...
ångest över vår framtid, tårarna ran o gick inte o få stopp på, grät mig till sömns, de va vardag....
ja bestämde mig att ett liv med klåd är inge liv o leva.... men ja skulle ge vacinet en chans, ja sa 1år blir han inte bra för han somna.... de gör ont än idag när ja tänker tillbaka på hösten 2013.....
men idag ser ja framsteg med klådan, så han kmr leva, han kmr inte somna, o aj hoppas vi får många år tsm<3
 
men de va inte bara detta med allergin som satte "sheppar i hjulen", utan min farmor vart allt sämre o sämre, hon ja bakade bullar med, hon som man ALLTID va välkomen till, hon som jag växte upp med, hon som tog med mig på utflykter, hon som vissade sin kärlek till oss, hon som älskade oss!
ja åkte ner 23dec o då va hon dålig, men ja hade min terapi hund(olle) som gjorde att ja kunde hålla mig från att bryta ihop, men julen gick, dagarna gick, där kom samtalet en morgon farmor höll på att dö, nej ja tänkte inte se henne dö, nej ja vill minnas när ja plinga på helt spontant på hennes dörr o hon öppna o vart förvånad med glad att ja stod där o ville hälsa på. men mamma o min bror kom hem på kvällen då va hon fortfarande i livet, men papap o min storebror va kvar hos henne, o kvällen den 27dec lämna hon jorde livet, hon lämnade oss....
den 23jan va de begravning, de va jobbigare än ja någonsin kunna föreställa mig, när prästen stod o berätta saker om min farmor, gjorde att ja blev glad så mkt hon/vi har hunnit med under hennes år på denna jord, 82år....
men tårarna ran, genom hela begravningen, o efter, ja vill bara krama om min farmor, men de gick inte, de va försent, ja hoppas du har de bra på andra sidan nu min älskade farmor, du är saknad o älskad av oss alla<3
 
 
Detta är 2 händeselr, eller vad man ska kalla de, som ja kmr få leva med hela livet, men ja hoppas kunna gå vidare o titta framåt o låta 2014 bli de året ja vill att de ska bli, glädje, träning, tävling!
jobb, tollar spec 2012, lägenhet, ja håller tummarna att 2014 kan bli de år ja vill

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0