Endel av mig fattas

Mina älskade stora vänner, de e ni!
ja saknar o bara glida runt i skogen, flyga över fältet, flyga över hindrer!
ja saknar o bara stå i boxen o pyssla om er o bara stå o mysa, ni lyssnade alltid på mina problem ja hade i skolan, ja fick gråta en skvätt innan ja satte upp på er rygg o red iväg.
 
På hästryggen va ja fri, alla problem försvann från när ja kom till stallet tills ja åkte därifrån!
frusna fötter man tappat kännseln i för längesen, trasigt knä, nära till allvarliga skador, endå va ni de bästa ja hade!
 
ja längtar så de gör ont tills ja får börja med ridning igen, att få gå runt i stallet, känna doften av hästarna, gå till hagen o dem kommer glada till än (o då har ja haft stor skräck att gå in i en hage, pga ja höll på att bli sparkad då ja hamna mittemellan ett bråk), o de bästa att få sätta upp på din rygg o bara chilla runt i skogen tsm<3
 
 
 
Första gången ja mötte dig va ja rädd för dig, ja ville bara ha små ponnysar, ja grät utanför din box då du skrämde mig, då viste gott o väl att ja blev rädd så du tyckte de va kul, sen med tiden som gick föll ja för dig!
du va min bästavän, min älskling, ja älskade dig!
du tramsade när man skulle kratsa dig, så folk hämta miig, ja gick in o fick kratsa alla duna fyra hovar utan problem!
Jag älskar dig än idag, min älskade Celine, nu e du på dem gröna ängarnas land<3
Denna bild va sista gången ja va i stallet o då tävlade ja i hoppning med dig, vi red en felfri bana, som vi brukade, bästaste du!
Sen åkte ja hem o ja lova att vi skulle ses igen!
ett halvårsenare fick jag reda på att du lämnat oss... jag saknar dig, men du fick många fina år här på jorden<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0