Kvällspromenaden som slår allt (9/7)

Vi träffade Douglas o henrik o tog en källspromenad runt stan. fick till riktigt fina hundmöten! :D
sen fick dem busa o dem hade super kul, tills olle vart för trött, o då fick dem ligga o vila sen gick vi vidare, sista biten fick olle gå lös, han lyssnade riktigt bra, hamna efter kom i kapp, gick lite förre, stannade, o va grym!
sen hamna han efter o skulle kalla in honom så ja vänder miig om o ser en J O G G A R E komma mot oss, lite panikslagen roppar ja på olle som vänder sig om o ja hinner tänka neeeej.... men ja står lite iskall ist för att stressa o springa ifatt o göra saken värre, men olle kollade på honom sen sprang han till mig :D
min bästa kille, du e G R Y M! undra när ja ska inse hur grym du e ;)
 
Igår på träningen på klubben körde vi igenom LK1 med dirigering, o i FF gick de si o så, men resten gick bra, men han va osäker i inkallningen, o hon sa de att de beror nog på kopplet, så hon övertalla mig att ta bort de, o de gjorde ja o körde om o ingen osäkerhet kom direkt o bra fart :D så körde inkallning, ställande o hopp helt lös när hundar satt runtomkring o skällde :D!!!!!
 
körde även plattsen för första gången med okända hundar, på BÅDA SIDOR!!! o han låg kvar! första gången gick ja inte på fullt avstånd, andra gången va de bara en okänd hund o då körde vi fullt avstånd, han ramlade över på sidan, men han låg kvaaaar!!!!! okej släpper nu oron för plattsen :D *iaf den biten att olle drar, men oron att någon annan hund kommer till honom släpper nog aldrig*
 
min hund är GRYM, men jag lever i de förflutna! nu ska ja lämna de o se hur grym han e o blicka framåt o inte tänka på hur han varit, utan hur han är! de för förtjänar han! han förtjänar att JAG LITAR PÅ HONOM! :D
han litar på mig! så vrf ska inte ja lita på honom? skärpning nu, nu kör vi, gogogo :D
 
 

Kommentarer
Postat av: Quila o Ronja

Så himla kul, att er träning gick så där toppenbra!!! Tänk vad det sätter sig i huvudet på oss, något som hänt tidigare. Hundarna glömmer och går vidare, varför ska inte vi klara det?
Jag har blivit övertalad, att även börja träna lydnad på tävlingsnivå. Har varit lite motståndare, mest pga att vi tränar och tävlar i annat, som kräver så mycket träning. Men nu SKA vi börja ;-)
Sv. Dina hundar tyckte säkert det var jätteskönt med lite svalka i poolen ;-)
/Susanne

Svar: Ja verkligen, men bara jobba vidare med mig, nu börjar ja märka mer i vardagen att han väljer mig framför annat, så ja hoppas ja kan ta med de till träningen o våga :)
sv: va roligt, lycka till :D
vi satsar mest på agility, rally o ska även tävla i freestyle, så lär inte tävla så mkt i lydnaden, men vi ska köra vår debut sen får vi se vart vi hamnar :)
Elin Albertsson

2014-07-11 @ 01:03:36
URL: http://quilaoronja.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0