Några frågor fick ja iaf ^^

De går bra o fårga mer, då svarar ja i ett annat inlägg ;)
 
 

1. Vad är frisbee?
Svar:   
Där e en bild på när olle tränar frisbee, de handar om att du kastar den o hunden ska fånga den i luften, finns även frisbee freestyle då ska hunden göra konster o fånga frisbeen där emellan ^^

2. Skäller olle på andra hundar om ni bara möter dom?
Har han gjort det?
Svar: Nej de gör han inte, de e få gånger han gjort de men då säger ja åt honom o vara tyst o belönar rätt beteende = när han e tyst ^^

3. Är det åldersgräns för att tävla?
Svar: Ja det är det, i agility är det 18månader

4. Behöver hunden vara renrasig för att tävla i frisbee?
Svar: Nej de tror ja inte, men jag antar att det är som alla andra sporter är hunden inte är registrerad på skk (då ex blandisar) så krävs tävlingslicens som man då får betala en engångs summa för att få :)

5. Tror du lexie kommer kuna gå lös?
Svar: ja de tror ja! med massa träning så ska du se att de går :D

6. Är olle kastrerad?
Svar: Japp de e han ^^

7. Har ni problem med att olle vaktar dig?
Svar: Nej han vaktar inte mig på de sättet, hänt att han ställer sig framför o berädd o vakta om de krävs, men då vissar ja honom att ja har situationen överkontroll så han kan slappna av :)

8. Hur lärde du ut Olle att sitta på bakbenen?
Svar: antar att du menar "hands up" (sitt fint, kanin, ja kärt barn (trick) har många namn), de lärde ja in genom att ha honom sittandes framför mig o ha en godis i min hand o föra den över nosen så han måste släppa golvet med framtassarna för o nå den, o valde han ex o stegra (ställa sig på bakbena) som hände ofta så vart de inge godis, så han lärde sig rätt fort att de inte lönade sig, sen la han tassarna på min arm för o ha stöd tills han själv hade fått rätt muskler o balans (de tog sin tid men nu kan han sitta själv, så nu tränar vi mkt uthållighet att han ska kunna sitta längre o längre själv ^^)


Kommentarer
Postat av: katinka

Tack för svaren! Jag tränar agility med lexid villket hon gillar men slslom värkar hon tycka är svårt och tråkigt. Jsg sätter pinnarna långt ifrån varandra men hon går långsamt och ofukoserat ändå vad ska jag göra?

2014-03-18 @ 07:15:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0