10kr för 50st på ÖB!!!!!!!

Japp de e så mkt bajspåsarna kostar, olika färger har dem oxå om inte svart duger, så slipper ja ställa mig o tvätta antingen mig eller hunden efter promenaden!
 
Nu börjar ja tröttna, längst vägen där man går ligger de e stor jävla koblaja, ja de ser ut som de iaf!....
längst gångvägen ligger de massa skit....
och under bajslådan, där ja ska kasta mitt skit, tittar ner ja då står ja i hundskit!!!!!!!!!!!
ja kokar av ilska, hade ingen extra påse med mig så ja kunde inte ta upp de....
men snälla 10kr på ÖB för 50st, lägg massa i fickan så du har! eller ha en vana att altid ta med dig.
för ja slår vad om att DU inte tycker de e så najs o kliva i skit? eller att din hund kliver i de så du måste duscha av honom/henne? 
 
Jag har oxå slarvat med att plocka upp så ja e inte heller fel fri, typ när vi går längs stigen i skogen o han sätter sig någon meter från stigen då tycker ja faktiskt man plockar upp, men även där har ja slarvat, ja tänker såhär där man VET att folk går plockar man upp, går man mitt i skogen utan stigar o allt, ja där plockar inte ja heller upp...
eller om han sätter sig långt ner i ett dike.
 
MEN vid gångvägar, sidan av vägen, på asfalten, ja där folk faktiskt går, PLOCKA UPP!
om du kör den där "men de e äckligt" "men han bajsar ju så små högar" ja alla bortförklaringar DÅ SKA DU INTE HA HUND! för man har ett ANSVAR som hundägare o de e ett av dem ATT MAN PLOCKAR UPP EFTER SIN HUND!
 
 
och ni fina människor som plockar upp EN STOR GULD STJÄRNA TILL ER <3 !

Kommentarer
Postat av: Terése

Pratade om det senast idag jag och sambon, då jag lyckades trampa i en stor blaja när vi var inne i stan. Djävla typer att inte plocka upp, hur svårt skall det vara liksom?!?! :P

Svar: ja exakt! hur svårt e de...ja kan ha en kurs för dem som inte kan om de ska behövas ;D
Elin Albertsson

2014-02-11 @ 17:34:06
URL: http://bouvierbaby.se
Postat av: Jobus

Ush, fy, det där känner jag också igen, speciellt under och efter vintern… när snön smälter dyker fulingar upp! Och bajspåsarna är tom. gratis här i Wien!!! hahah (det finns gratispåsar att ta vid nästan varje papperskorg).
Bara nu när jag var på promenad~ låg värsta skithögen som var större än mina hundar.
Brrrr :)
MVH!

Svar: ja de finns gratis här i stan oxå, så har man inte lyckas får ihop 10kr så kan man ta en gratis... men endå ska folk skita i de... så trött på dem som inte kan plocka upp inte så najs :(
Elin Albertsson

2014-02-11 @ 19:33:13
URL: http://diddisdagbok.blogg.se
Postat av: lisa

Håller med. Så himla svårt är det inte att plocka upp. Jag har alltid med mig bajspåse när jag är i stan med Z. Här hemma går jag utan men det är för att vi då går i skogen eller mitt ute på en äng där där ingen bryr sig. Fattar verkligen inte varför folk inte kan plocka upp efter sig i stan?? Hur fräscht är det liksom att se en massa skit överallt? :S

2014-02-11 @ 20:39:17
URL: http://www.redcanine.weebly.com/blogg.html
Postat av: Fiona

Jag håller med! Om jag mot förmodan glömt bajspåse ser jag till att plocka upp det med papper eller löv eller något... Man får ju skylla sig själv om man glömt påsen. Skönt att jag har små hundar så man KAN plocka upp det med löv xD

Svar: exakt! :)
Elin Albertsson

2014-02-12 @ 09:35:18
URL: http://enyalilja.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0