åkern vårt andra hem ;)

Ja nu när de kommit snö kan man ju vara på åkern :D (annars e de ju lerbadet själv)
så nu går vi ofta där, så himlans skönt, olle e lös o e överlycklig :D o ja e super glad över att se honom så lycklig!
 
idag va vi inte ute så länge, ja orkade inte, men olle va ju lös o sprang som han ville så han sprang nog rätt långt ;)
sen påvägen hem brukar ja ALLTID koppla, då ja vet att ibland drar han ut på den andra åkern o spårar vilt o då e öronen lämnade hos mig...
men idag gav ja fan på att han kan ju!!!! så ja gjorde som alltid belöna allt spontant (o självklart dem gånger ja kalla in honom), o han höll sig nära, sen när vi kom ut på "vägen" så börja han springa, o ja kalla in honom han vänder o kom! :D då insåg ja att öronen e med o gav honom lite mer frihet, o han stanna vid ett litet träd o ja fortsatte, sen kalla ja in honom o han lyssnade (han va inte ute på den andra åkern ett dugg :D)
så ber ja honom gå vid min sida o ja belöna helt plötsligt stanna han o titta, då e de två personer som går en bit bort (behagligt avstånd för en stollare o dra på) men nej olle vänder upp mot mig o vill vara hos mig :D
 
de e stor glädje, efter att jobbat nästan 2år till o från med att JAG är roligast o inte alla andra!
nu har ja iaf stort bevis att MÄNNISKOR drar han INTE till :D
synd att vi möter hund så sällan när han e lös så svårt o träna på de :( ....
men blir väl mer till våren :)
 
Koppladde iaf upp olle efter han skvallrat på människorna o gått vid min sida några meter till, för de viktigaste nu e att han hela tiden ska LYCKAS! :)
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0