Dag 1 – Presentera mig själv

En onsdag, rättare sagt den 8sep 1993 föddes en djurgalen liten bebis på Eskilstuna BB, hon fick namnet Elin Sofie Albersson, allso ja ;D
 
 
under hela min uppväxt har ja varit besatt av ALLA djur, mina äldre bröder hade djur som ja alltid pussade o kramade om, sen när jag var runt 7-8år fick ja mitt första egna djur, en dvärg hamster som fick många namn innan han tillslut fick somna in pga canser, men hans sista namn va Tuffsen, när han somnade så fick ha en ny som fick namnet Laktis, båda två vart ca 6månader gamla, efter Lakrits bortgång så fick ja min prinsessa, ett marsvin, hon fick namnet Blomman, hon föddes 2002, hon va de absolut bästa ja hade.
 
 
Jag var en tjej som hade självförtroende till max, ja trodde på mig själv! det va nog de som gjorde att jag klarade mig igenom grundskolan, för redan i grundskolan fick jag inte vara med och leka, och min lärare sa bara "sitt här och titta på fotboll med mig ist", jag är 7år och min lärare ber mig titta på när killarna i klassen spelar fotboll...
så där satt jag lite deppig, men efter tiden som gick fick jag vara med och fick fina vänner. jag fick en bästa vän, sen under VT i 1an fick ja en ny bästis, sen efter sommarlovet i 2an kom det en ny tjej i klassen. hon kom från sthlm, vi vart snabbt vänner o sedan bästa vänner, denna tjej va Ingrid, som idag är min bästa vän fortfarande, vi umgås inte så mkt idag, men när vi väl träffas går munarna i ett, då får ingen annan syre i vädret ;)
 
 
Åren gick o i 6an så fick vi reda på att alla 6or skulle splittras, och vi fick snabbt reda på att jag inte skulle hamna i klassen där alla mina vänner skulle gå i, utan jag hamnade i en annan klass, min rektro skratta lite o gick vidare när ja försökte prata med honom...
så va de dags efter sommaren ja skulle börja 7an, jag hamna i en klass utan vänner (eller ja hade några men i mina ögon idag va de inga vänner), ja fick ofta dumma kommentarer, ja mobbad med andra ord!
ja mådde riktigt psykist dåligt, ja var "sjuk" flera gånger i veckan för jag ville inte till skolan, ja gick halvdagar, ja skolkade, ja ville inte vara där! ja mådde så dåligt att jag inte vill leva längre...
Men tack vare mitt älskade marsvin lever jag idag! hon fick mig o vilja leva<3
 
Efter ett jobbigt år lyckades ja få byta klass, men då mådde ja så pass dåligt att de va svårt o se ljuset i livet, men ja kämpade, ja hade mina vänner vid min sida igen! o ja mådde bra på de sättet, men under 1år kan man få en person med självförtroende till max att falla ner till botten, då e det svårt o bygga upp än själv igen, då inga såg, ingen såg hur ja mådde, mitt falska leende gjorde att ingen såg hur ja mådde....
när ja började 9an så träffade ja min första kille, han fick mig att börja tro på mig själv, han fick mig att bli lycklig igen! 
 
 
När ja skulle börja gymnasiet så va ja posetiv att lämna allt skit bakom mig o se framåt!
men där började mobbningen om, så under 1an va de väldigt jobbigt, men sen i 2an slutade dem o ja kunde blicka framåt o se de posetiva, men då de va mkt prov o inlämningar gjorde att ja hamnade fort efter o höll på att gå in i väggen i 3år i rad...
2010, 29aug fick Blomman somna in.... och mitt i allt sörjande åkte jag ner till eksjö och hade praktik på ING2 hundavdelning, bästa praktiken ja haft! men tårarna efter blomman föll i 1.5år innan ja kunde gå vidare...
 
 
VT 2012 fick ja äntligen min diagnos DYSELEXI, grundskolan sa bara "hon har bara svårigheter", dem ville inte utreda mig, men genom gymnasiet fick ja hjälp så ja kunde få min diagnos på papper.
 
Sommaren 2011 hittade jag MIN hund på blocket, de va kärlek vid första ögonkastet, mamma sa NEJ, ja grät över henne, hon va ju min.... sen fick ja in staffen SVEA in i mitt liv under vintern 2011, men i januari 2012 tog han tillbaka henne, de va de jobbigaste ja varit med om på längre.... men 2011 hade ja börjat snacka med Martinn som har Leo (olles halvbror), o han berätta att en halvårs valp skulle omplaseras, så ja kontaktade uppfödaren o den 26jan fick ja tag i henne, smatal efter samtal o några bilder, sen den 4feb åkte jag och hämtade hem min egna lilla räv<3
 
 
sen våren 2012 träffade jag även Nicklas, ja bodde halvt hos honom under min lediga tid, ja trivdes som fisken i vattnet i FALUN<3
vi vart tsm den 16 oktober 2012<3 ibörjan av 2013 flyttade Nicklas ifrån falun, o ja saknar de verkligen!
o vill flytta uppåt i framtiden!
 
och 2012 tog ja äntligen STUDENTEN, bästa dagen i mitt liv!
 
Allt detta har format mig till den jag är idag

Kommentarer
Postat av: Martina

Låter som en jobbig tid i skolan. Barn är elaka! Skönt att du fick din diagnos. Min syster har samma och hade det exakt likadant i skolan (har) som du haft det. Kämpa på!!!
Jag jobbade på hundavdelningen på ING2 mellan 2011-2012 :) Härligt att du trivdes!

hade bra.

2014-02-06 @ 23:07:49
URL: http://martan.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0