Begrava?

2002 föddes en ängel, 4 små korta ben, fler färgad, charmig, o så otroligt fin! o hon skulle bli min<3
hon rädda mitt liv fler än 1 gång, hon skrämde en hund, hon spöa en katt(unge), hon va en riktig tuffing, ingen man körde över i första taget.
När man kom hem o man roppa "hallå", så skrek hon av glädje, öppna man kyllen skrek hon på mat ;) bortskämd som hon va fick hon nästan alltid något när kylen öppnades :D
 
 
 
Hon fick några kompisar oxå, kaniner, men hennes bästa vän hete Stampe o va dvärgvädur o va "dalmatin" (eller vad färgen kallas), sen fick hon sin stora kärlek, min brors kanin Sotis en svart dvärgvädur<3 
när han gick bort vägra hon äta på 1v, hon sörjde honom otroligt mkt :(
men sen vart hon sitt vanliga ja igen<3
 
   
 
2009 kom dagen, dagen ja aldrig ville skulle komma, min älskade tjej blev sjuk......
hon blev dålig, vi åkte till vet. o behandlade mot ohyra o antibiotika fick hon, hon blev bättre ett tag, sen under våren 2010 blev hon dålig igen ringet vet. o dem ber mig göra på samma sätt, hon blev bättre men inte lika bra som sist, under sommaren hade hon svårt o andas när hon va ute i värmen, den 29augusti åker vi till en annan vet. med henne, o där fick ja beskedet att hela tiden hade hon haft en STOR tumör i ena lungan samt fel på tandrötterna.
11.49 slutade hennes resa på jorden, o hon vart en ängel i de blå, ja saknar henne än idag!
 
  
 
Jag valde o ta hennes aska i en urna, jag har än idag kvar urnan stående på min hylla, ja kan inte ta steget o begrava henne de går inte, hon e hela min värd, ja kan inte sätta ner henne i jorden...
 
Hur gör ni, tar ni urna? låter ni den stå? eller begraver ni den?
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Mina små marsvin har blivit nergrävda i kroppsform eller hur man säger. Skulle jag ha aska, då skulle den definitivt få stå på en fin plats som minne. Kanske ha en liten ram bredvid med ett foto eller sätta ett foto på urnan.

Svar: okej :)precis så har ja, runt urnan e de olika bilder, sen hennes älskade goddedjur, samt en askkopp hon åt godis ur :)
Elin Albertsson

2014-01-28 @ 18:12:33
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0