Info - Olle

 
Olle är en glad men osäker kille som älskar livet, han kom till mig av en ren slump, tollar har aldrig intresserat mig, men e idag super glad såklart att ja fick hem min prins som då va 7månader och 1dag, en mkt tillgiven kille som va rädd för allt! osäkerheten va stor, allt va farligt, helst skulle man gå mitt i skogen där man bara hörde fårglarna, men med massa jobb, svett o tårar kan ja idag säga att ja e stolt över våra framgångar! han är idag mkt säkrare, men har även en bit kvar i tex hundmöterna.
 
Olle är en snäll kille, men gillar inte att folk kastar sig över honom, helst ska han få komma fram o hälsa (som egentligen man bör göra med alla hundar, men extra viktigt när olle är så osäker), när man hälsar på rätt sätt så brukar det inte vara några problem alls, och är man hundvan brukar de hjälpa mkt oxå.

HÄR kan du läsa mer om våran resa tsm
och HÄR kan du se filmer från när han kom o framåt 
 
 
Namn: Leringens Hacke
Kallas: Olle
Kön: Hane (kastrerad 16/1 - 13) 
Ras: Nova scotia duck tolling retriever
Född: 2011.07.03
Regg nr: SE44701/2011
Hälsa: Damm- och förådskvalster allergi (diagnos juni -13)
HD: A (2012)
ED: UA (2012)
Öga: UA (2011)
Höjd: ca 56-57cm
Vikt: 25.8kg (1/6 2014)
Äter: Acana light and fit
Ägare: Elin Albertsson (jag) 
 
PitaPata Dog Symboler

 
Olle o ja tränar rätt mkt då vi båda älskar de, vi älskar att testa på nya olika sporter, vissa gillar vi mer än andra, det vi tränar är:
Agility, Freestyle, Frisbee, Rally lydnad, Lydnad, Apportering , Dogparkour
 
Men dem grenar vi satsar på (och även kommer att tävla i) är:
Agility, Freestyle och Rally lydnad
 
         
 
 
Olles bästa kompisar är: Iza (Golden), Milo (parson russell terrier) , Douglas (Golden) och Molly (Aussie)
 
      
   
 
Kurser jag och Olle gått:
Ring träning - SLKK 2012
Agility förberedande - SLKK 2012
Agility nybörjare - SLKK 2012
Vardags lydnad - SLKK 2013

Agility fortsättnings - SLKK2013
Rallylydnad nybörjare - SLKK 2013
Rallylydnad fortsättning - SLKK 2014
Agility tävling - SLKK 2014
 
Läger jag och Olle varit på:
Agility - Botkyrka BK 2013
 
 

Kommentarer
Postat av: Mille

Hej Olle, vilken fin blogg. kalassnygga bilder.

2014-02-08 @ 10:42:32
URL: http://millespekulerar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0